Spirulina

Komu potrzebna jest Spirulina?

Spirulina to niebieska mikroalga zaliczana do grupy najzdrowszych źródeł żywności na Ziemi. Wysokie miejsce w rankingu spirulina zawdzięcza nie tylko ogromnej różnorodności składników, przez co nie istnieje niebezpieczeństwo przedawkowania któregokolwiek nich. Najważniejsze jest to, że nie stwierdzono jak dotąd żadnych przeciwwskazań do stosowania spiruliny. Spirulina powinna być pierwszym pokarmem dziecka po mleku matki. Przyniesie wymierne korzyści zdrowotne w każdym wieku, od momentu poczęcia do dnia śmierci. Zaburzenia zdrowia wszelkiego rodzaju, są zdecydowanym wskazaniem do stosowania spiruliny. Kompleks składników odżywczych zostanie wykorzystany przez organizm w procesie zdrowienia. Jest tylko jeden warunek. Potrzebna jest odpowiednia ilość. Pomimo tego, że wszystkie składniki aktywne są w łatwo przyswajalnej formie, dla osoby zdrowej zaleca się kilka gramów dehydratyzowanej spiruliny dziennie. Kłopoty ze zdrowiem wymagają większej porcji składników odżywczych. W tej sytuacji należy jeść tyle spiruliny, aby uzyskać zielone zabarwienie stolca. To najprostsza i najdokładniejsza wskazówka.

Spirulina zawiera kompletne białko.

Spirulina zawiera kompletne białko. Oznacza to, że ma wszystkie osiem niezbędnych aminokwasów, z których organizm ludzki jest w stanie zbudować każdy rodzaj białka. Białko spiruliny charakteryzuje wysoka jakość i zdumiewająca biodostępność. Białko spiruliny jest cztery razy lepiej wchłaniane niż białko wołowiny, uznawanej powszechnie za najlepsze źródło białka. Dodatkowo spirulina zawiera trzykrotnie więcej białka niż mięso wołowe.

Spirulina to doskonałe źródło białka

Prawda na temat składników mineralnych zawartych w spirulinie.

Bardzo powszechne we współczesnym świecie braki wapnia, magnezu, cynku z łatwością uzupełni już kilka gram dehydratyzownej spiruliny (warunkiem jest regularne stosowanie). Dodatkowo można liczyć na chrom, miedź, cynk, fosfor, potas, żelazo, mangan, molibden oraz selen i inne pierwiastki śladowe. Należy pamiętać, że częstą przyczyną kłopotów ze zdrowiem jest niedobór w diecie pojedynczych minerałów, który zaburza lub zniekształca poprawne cykle biochemiczne. Przykładem może być problem z przyswajaniem wapnia z produktów spożywczych, wynikający z niedostatecznej dostępności do magnezu lub witaminy D. Nie wszystkie procesy biochemiczne zostały dokładnie przebadane. Najlepszym rozwiązaniem jest wobec tego dostarczanie w codziennej diecie jak najwięcej tzw. doskonałej żywności, czyli np. spiruliny. Regularne jedzenie spiruliny gwarantuje zapewnienie tzw. równowagi mineralnej.

Spirulina zawiera minerały

Dlaczego witaminy zawarte w spirulinie są skuteczniejsze od innych witamin?

Spirulina zawiera wszystkie witaminy z grupy B, witaminę C, Witaminę E, prowitaminę A, witaminy F i K. Można powiedzieć śmiało, że spirulina zawiera wszystkie witaminy i na dodatek są one dostępne w swoich naturalnych formach i w niemal idealnych proporcjach.

Bioprzyswajalność większości składników odżywczych, a głównie witamin, zależy od dostępności innych związków chemicznych. I to jest powód dla którego naturalne witaminy zjadane w formie całej rośliny są skuteczniejsze niż witaminy sztuczne lub izolowane. Naukowe spory na temat roli witamin w budowaniu zdrowia sprowadzają się do prostego wniosku. Sztuczne lub izolowane związki chemiczne o budowie identycznej z budową naturalnych witamin nie mają istotnej wartości odżywczej.

Organizm nie może się natomiast obejść bez stałej dostawy odpowiedniej ilości naturalnych witamin, przyswajanych w obecności związków towarzyszących zawartych w roślinie z której pochodzą. Spirulina zawiera tysiące różnorodnych związków organicznych. Wiele z nich towarzyszy witaminom, umożliwiając ich wykorzystanie.

Jakie witaminy zawiera spirulina

Skorzystaj z niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT) zawartych w spirulinie.

Spirulina zawiera niezbędne nienasycone kwasy Omega 3 i Omega 6

Ludzki mózg w ponad 80% składa się z tłuszczu. Nienasycone kwasy tłuszczowe budują również układ nerwowy oraz serce. Wiele procesów życiowych wymaga dotępności kwasów tłuszczowych. Spirulina zawiera zauważalne dla ludzkiego zdrowia ilości omega 6 (głównie GLA, LA i ARA) i omega 3. To ważne, ponieważ przeciętna dieta zawiera ich zdecydowanie za mało. Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe nie są produkowane przez ludzki organizm, jednak są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania większości organów.

Najwięcej GLA zawiera mleko matki, spirulina, nasiona ogórecznika, czarnej porzeczki i wiesiołka. Niemowlęta karmione sztucznie powinny dostawać spirulinę, choćby dlatego, że mleko modyfikowane nie potrafi zaspokoić dużego zapotrzebowania dziecka na kwasy tłuszczowe. Efektem zaniedbania w dostawie niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych są problemy z równowagą hormonalną oraz rozwojem umysłowym młodego człowieka. Dzienne zapotrzebowanie na GLA wynosi 150-350 mg. 10 gram spiruliny zawiera około 130 mg GLA. Dieta uboga w tłuszcze nienasycone pochodzące z innych produktów powinna zawierać taką ilość spiruliny, która zapewni odpowiedni dostęp do niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Zawarte w spirulinie NNKT wzmocnią serce, naczynia krwionośne, kości, stawy oraz skórę. Ważne jest również działanie budujące silną, naturalną odporność organizmu oraz wyraźne działanie hamujące nieprawidłowe podziały komórek

Warto zwrócić uwagę na korzystne współdziałanie nienasyconych kwasów tłuszczowych zawartych w spirulinie z chlorellą zawartą w mikroaldze o nazwie chlorella. Kwasy tłuszczowe karmią mózg i układ nerwowy, natomiast chlorella regeneruje tkanki nerwowe. Spirulina i chlorella stosowane łącznie w ilości min 5 g każdej z nich dziennie pozwala na zachowanie młodości i pełnej sprawności układu nerwowego przez całe życie.

Fikocyjanina – stosowana wyłącznie do barwienia żywności?

Fikocyjanina to granatowo-zielony barwnik występujący obficie w spirulinie, nadający spirulinie nie tylko barwę ale i specyficzny smak. Można go używać do barwienia produktów żywnościowych bez obawy, że będzie szkodliwy dla zdrowia, jak większość sztucznych barwników żywności. Fikocyjanina zawarta w spirulinie ma jednak jeszcze inna zaletę, stosowana często ma działanie oczyszczające i hamujące niekorzystne i błędne podziały komórkowe.

Spirulina

Do czego nasze ciało wykorzysta chlorofil?

Wprawdzie to chlorella jest światowym chlorofilowym potentatem, jednak i spirulina zawiera go całkiem sporo. Można jej wobec tego używać do detoksykacji komórek. Chlorofil jest bardzo zbliżony budową do ludzkiej hemoglobiny, może ją więc z powodzeniem zastępować lub wzmacniać jej działanie. Ich zadaniem jest transport toksyn i składników odżywczych. Toksyny typu metale ciężkie (rtęć, kadm, ołów, arsen, aluminium), pestycydy, polichlorobifenyle, zanieczyszczenia metaboliczne typu kwas moczowy i inne toksyny są w bezpieczny sposób usuwane z organizmu. Dzięki temu działaniu krew, nerki i wątroba mogą funkcjonować prawidłowo. W stanach ciężkich zatruć stosuje się naprawdę duże ilości spiruliny albo chlorelli w bardzo krótkim czasie. Można tak zrobić, ponieważ toksyna związana z chlorofilem przestaje być toksyczna, a spirulina lub chlorella stosowane w bardzo dużych ilościach nie tylko nie są szkodliwe, ale i działają na korzyść, dostarczając składniki odżywcze umożliwiające regenerację tkanek uszkodzonych przez toksynę.

Czy to możliwe, że spirulina potrafi wzmacniać ludzkie kości?

Korzystne działanie spiruliny na układ kostny jest rzeczywiście zadziwiające. Nie chodzi tu nawet o to, że spirulina dostarcza spore ilości łatwoprzyswajalnego wapnia oraz inne związki chemiczne ułatwiające jego wykorzystanie. Najważniejsze jest to, że spirulina skutecznie alkalizuje organizm. Współczesna, wysokobiałkowa i wysokowęglowodanowa dieta zawiera zdecydowaną przewagę produktów zakwaszających organizm. Zbytnie zakwaszenie jest wręcz zabójcze dla komórek i tkanek. Organizm dysponuje kilkoma mechanizmami pozwalającymi równoważyć poziom pH. Najważniejszy z nich wymaga zastosowania wapnia. Niedobór wapnia w diecie i duże zakwaszenie powodują konieczność podbierania wapnia z tkanki kostnej. Alkalizujące działanie spiruliny pozwala zachować uwapnienie kości na stałym poziomie.

 

Korzystając z serwisu Superfood.pl wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej

Na stronach serwisu Superfood.pl są wykorzystywane pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszych serwisów (zapamiętywanie preferencji i ustawień na naszych stronach, realizacji zamówień). Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zamknij